مزایای استخدام رسمی

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار بروز علمی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میلاد نعمتی
17:18
دو شنبه 29 فروردين 1401

شاید بپرسید مزایا و ویژگی های استخدام رسمی چیست؟ در مقاله پیش رو به ذکر این مزایا و ویژگی ها می پردازیم.

الف) موقعیت شغلی انعطاف پذیر

در استخدام رسمی، موقعیت شغلی کارمند بسیار انعطاف پذیر است. وقتی رسماً در یک سازمان دولتی استخدام می شوید کارمند آن اداره محسوب می شوید و موظف هستید در بخشی از آن اداره خدمت کنید و برای آن اداره خدمت شما مهم است نه سمت. شغلی. بنابراین می توانید به راحتی برای موقعیت شغلی دیگری در آن دفتر اقدام کنید و همچنین ساعات کاری شما در دفتر مشخص است و این امر باعث نظم و هماهنگی بین فعالیت های روزانه و کار شما می شود.

ب) داشتن امنیت شغلی

یکی از ویژگی هایی که دغدغه بسیاری از افراد به ویژه زنان جویای کار برای کار گروهی است، امنیت شغلی است. در استخدام رسمی مانند حقوق، حقوق افراد از بودجه عمومی کل کشور پرداخت می شود و بودجه شخصی و سود مدیرعامل شامل نمی شود. معمولاً هیچ تهدیدی برای کاهش حقوق مدیران عامل برای کارکنان وجود ندارد. اما در شرکت های خصوصی اغلب دیده می شود که اگر مدیر عامل با کارمند مشکلی داشته باشد، اولین هشداری که به کارمند داده می شود در مورد کسری حقوق است که می تواند بار روانی منفی بر دوش کارمند وارد کند. با توجه به امنیت شغلی بالا در شرایط استخدام رسمی، کارمندان حدود سی سال است که در یک موقعیت شغلی خوب کار می کنند و ترجیحی برای ترک گروه ندارند. اما در شرکت های خصوصی به ندرت پیش می آید که یک کارمند سی سال در یک موقعیت شغلی باشد.

ج) زمان های خاص کار و ایجاد نظم روانی

بسیاری از افراد ترجیح می دهند از زمانی که بیدار می شوند برای تمام فعالیت های شخصی و حرفه ای خود زمان مشخصی را تعیین کنند، بنابراین استخدام رسمی این مزیت را دارد که دقیقاً می دانید ساعت چند است. چقدر تلاش خواهید کرد و این باعث نظم و آرامش روحی شما می شود. زیرا می دانید که بعد از ساعت اداری به راحتی می توانید در کنار خانواده به تفریح ​​و استراحت بپردازید.

استخدام

معایب استخدام رسمی

اگر چه استخدام رسمی فواید بسیاری دارد که در بالا به برخی از مهمترین آنها اشاره کردیم. اما برای تصمیم گیری در مورد آینده شغلی خود، باید واقع بین باشید و از مزایا و معایب استخدام رسمی آگاه باشید.

الف) محدود کردن آزادی افراد

با این حال، داشتن ساعات کاری خاص منجر به نظم و انضباط بیشتر می شود. اما معمولاً مشاغلی که در قالب استخدام رسمی هستند به گونه ای هستند که محدودیت هایی مانند; رفتن به مسافرت در هر زمان در کنار کار دائمی یک تجارت ایجاد می کند و برای یافتن وقت آزاد باید مرخصی بگیرید.

ب) حقوق کم

معمولا مشاغلی که به صورت رسمی استخدام می شوند، زیرا منبع تامین مالی حقوق آنها بودجه عمومی کل کشور است. حقوق به برخی از کارکنان بسیار کمتر از برخی شرکت های خصوصی پرداخت می شود و افزایش حقوق در ابتدای هر سال محدود می شود. ممکن است یک بازنشسته دولتی در اطراف خود داشته باشید تا با شما درباره حقوق کم شما صحبت کند.

استخدام

استخدام قراردادی

برای درک بهتر استخدام پیمانی می توانید به قانون وزارت کار مراجعه کنید که مشاغل را مشاغل خدماتی معرفی می کند تا افراد به صورت قراردادی در این مشاغل مشغول به کار شوند. این مشاغل عبارتند از: نظافت، آشپزی، آرایشگری و … البته لازم به ذکر است که در ادارات و ارگان های دولتی نیز مشاغلی وجود دارد که افراد می توانند به صورت قراردادی در آنها کار کنند. این افراد از نظر برخورداری از مزایای بیمه و از نظر روابط کار از نظر روابط کار مشمول قانون تامین اجتماعی هستند.

استخدام قراردادی در ادارات دولتی

میزان استخدام پیمانکاران در دستگاه های دولتی در بند (ه) قانون برنامه پنجم توسعه و شرایط دقیق تر آن در قانون مدیریت خدمات کشوری پیش بینی شده است. طبق این قانون، هیچ یک از شرکت ها و ادارات دولتی نمی توانند بیش از 10 درصد از کل پست های سازمانی خود را استخدام کنند.

انواع استخدام پیمانی

کارگران قراردادی از نظر مزایای شغلی مشمول قانون کار هستند. طبق ماده 7 قانون کار، قرارداد کار قراردادی است کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت مزد برای مدت موقت یا غیر موقت برای کارفرما کار انجام می دهد. طبق این ماده قانونی استخدام پیمانی به دو صورت موقت و غیر موقت تقسیم می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

1. قرارداد موقت

در قراردادهای کار موقت همانطور که از نام آن پیداست ابتدا و انتهای قرارداد و میزان دستمزد توافقی و ساعات کار کارگر به وضوح مشخص می شود. این قراردادها به گونه ای است که پس از پایان مدت قرارداد، وظیفه و فعالیت کارگر خاتمه یافته و برای ادامه کار، تمدید و تمدید قرارداد ضروری است.

 

https://asanestekhdam.com/company/



تعداد بازدید از این مطلب: 107
بازدید : 107

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



اخبار بروز علمی
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به آموزشی و علمی مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر