جزئیات جدید وام 20 میلیونی فرزندآوری تسهیلات فرزندآوری چند روزه واریز می شود؟

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار بروز علمی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میلاد نعمتی
14:9
چهار شنبه 21 دی 1401

وام فرزندآوری یکی از حمایت های مالی قانون حمایت از جمعیت و خانواده جوانان است که تاکنون بیش از 15 هزار میلیارد تومان به پدران فرزندان متولد 1400 به بعد کمک کرده است. در ادامه با وبلاگ همینگونه همراه باشید.

در راستای قانون جوانان جمعیت و حمایت خانواده، دستورالعمل وام فرزندآوری اواخر فروردین ماه سال جاری به شبکه بانکی ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل پدر فرزندانی که بعد از سال 1400 به دنیا آمده اند برای فرزند اول 20 میلیون تومان، فرزند دوم 40 میلیون تومان، فرزند سوم 60 میلیون تومان و فرزند چهارم 80 میلیون تومان پرداخت می کند. به ازای هر کودک پنج به بعد 100 میلیون تومان دریافت می کنند.

مدت بازپرداخت هر یک از این تسهیلات به ترتیب 36، 48، 60، 72 و 84 ماه است.

همچنین هزینه تسهیلات فرزندآوری حداکثر سالیانه 4 درصد بوده و پرداخت آن بر اساس تایید صلاحیت متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی یا ضامن معتبر می باشد.

البته متقاضیان این وام باید به این نکته توجه داشته باشند که تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می گیرد که نرخ باروری شهر محل تولد پدر یا فرزندشان از 2.5 بیشتر نباشد.

جزئیات وام فرزند اول به این صورت است که متقاضیان در سامانه تسهیلات قرض الحسنه وام کودک ثبت نام کرده و از بانکی که انتخاب کرده اند پیامک دریافت می کنند تا برای تکمیل مدارک و تکمیل مراحل به بانک مراجعه کنند.

در این زمینه علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بانک ها پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، حداکثر ظرف مدت 10 روز کاری، تسهیلات فرزندآوری را به حساب متقاضی واریز کنند.

در این بین بر اساس آمار بانک مرکزی از زمان ابلاغ دستورالعمل مربوطه (31 فروردین)، 383 هزار و 239 فقره تسهیلات قرض الحسنه کودکان به مبلغ 15 هزار و 371 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.


تعداد بازدید از این مطلب: 97
بازدید : 97

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



اخبار بروز علمی
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به آموزشی و علمی مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر